Der tages forbehold for stavefejl, tastefejl og/eller regnefejl. Dette gælder for vores tilbud, prisskilte i butikkerne, ordrebekræftelser og fakturaer. Fejl på grund af lagerforskelle eller lagermangel (manglende tilgængelighed af varer, der blev vist som "tilgængelige" i butikken på grundlag af vores EDB-system) giver os ret til at trække os ud af kontrakten, især selvom vi allerede havde bekræftet ordren. Ethvert erstatningskrav i forbindelse med et dyrere erstatningskøb er udelukket.
Aflæsning sker kun ved hjælp af en løfteplatform op til fortovet.
Forudsætning for en vellykket levering eller aflæsning:
Krav til vellykket levering eller aflæsning ved brug af kran til levering:
Krav til vellykket levering eller aflæsning ved brug af leveringen med lastbilens egen gaffeltruck:
Vær opmærksom på, at eventuelle skader - som ikke skyldes uagtsomhed fra chaufførens side (f.eks. knust græsplæne på grund af kassen, der sættes ned, hjulspor i belægningen forårsaget af den lastbilmonterede gaffeltruck etc.) - ikke er speditørens eller stonenaturelles ansvar.
Hvis aflæsning ikke er mulig på grund af lokale forhold, kan transportøren aflæsse på et sted, hvor det er muligt for ham (beslutningen træffes af chaufføren).
Hvis ikke alle bestilte produkter er på lager, har vi ret til at foretage delleverancer for vores regning, forudsat at dette er rimeligt for dig.
Hvis aflæsning ikke er mulig, skal kunden organisere et passende aflæsningssted, og yderligere omkostninger (f.eks. til en anden rejse) vil blive opkrævet af kunden.
Varerne skal accepteres på den dato, der er angivet af transportøren. Det er bedst at informere os på bestillingstidspunktet om de datoer, hvor levering ikke er mulig. Hvis der skriftligt er aftalt en fast dato, leverer transportøren varerne på den aftalte dag - uden forudgående varsel - og skal derfor møde en autoriseret modtager.
Manuel aflæsning er ikke mulig.
Vores priser er beregnet uden returnering af engangsemballage.
Eventuelle skader eller andre reklamationer bedes anmeldt senest en uge efter levering. Vores speditør og/eller transportforsikring anerkender desværre ikke senere reklamationer!
Afhentning af varerne selv
Du kan også selv afhente dine varer. I så fald organiserer du selv afhentning, levering og aflæsning. Varerne vil blive stillet til rådighed for afhentning hos vores lagerudbyder i Hockenheim. Tjek venligst, at dit køretøj kan bære vægten af dine varer, og at du f.eks. har et sikkerhedsreb med dig. Vi informerer dig via e-mail, så snart dine varer er klar til afhentning.
Adressen for selvafhentning er
jonastone GmbH & Co.
L.I.T. logistic concepts & services GmbH
Erste Industriestrasse 18
68766 Hockenheim
Præsentationen af produkterne i webshoppen udgør ikke et juridisk bindende tilbud, men et uforpligtende online-katalog. Ved at klikke på knappen "Bestil med betalingsforpligtelse" afgiver du en bindende bestilling af de varer, der er indeholdt i indkøbskurven. Bekræftelse af modtagelse af ordren følger umiddelbart efter, at ordren er sendt, og udgør endnu ikke en accept af kontrakten.
Vi kan acceptere din ordre ved at sende en ordrebekræftelse eller faktura via e-mail eller ved at levere varerne inden for fem dage. Varerne forbliver vores ejendom, indtil der er foretaget fuld betaling. Forud for overdragelse af ejendomsretten er pantsætning, overdragelse til sikkerhed, bearbejdning eller omformning ikke tilladt uden vores samtykke. Vi gemmer ikke kontraktteksten og sender dig ordreoplysningerne via e-mail. Du kan til enhver tid se de generelle forretningsbetingelser på www.stonenaturelle.dk/gtc/. Af sikkerhedsmæssige årsager er dine ordreoplysninger ikke længere tilgængelige via internettet.
Med din underskrift eller forudbetaling (ved onlinebestilling) bekræfter du udtrykkeligt, at du har læst, forstået og anerkender følgende oplysninger.
Alle ovenstående punkter er udtrykkeligt ikke reklamationsberettigede.
Hvis restlageret af et produkt accepteres, kan reklamationer af enhver art (f.eks. brud) kun resultere i en kreditnota og ingen efterfølgende levering.
Ret til afbestilling
Privatkunder har ret til at annullere denne kontrakt inden for fjorten dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesfristen er fjorten dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart, som du har udpeget, og som ikke er transportøren, tog de sidste varer i besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du informere os (jonastone GmbH & Co. KG, Dynamostraße 13, 68165 Mannheim, Tel (+45) 787 23233) om din beslutning om at annullere denne kontrakt ved en tydelig erklæring (f.eks. et brev sendt med posten eller en e-mail). Du kan bruge den vedhæftede fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
Du kan udfylde og indsende en utvetydig erklæring elektronisk på vores hjemmeside Kontakt os. Hvis du gør brug af denne mulighed, sender vi dig straks en bekræftelse på modtagelsen af annulleringen (f.eks. via e-mail).
For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten inden udløbet af fortrydelsesfristen.
Konsekvenser af annullering
Hvis du annullerer denne kontrakt, refunderer vi dig alle betalinger, vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en anden type levering end den billigste standardlevering, som vi tilbyder).Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af de ekstra omkostninger, der opstår som følge af, at du har valgt en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, der tilbydes af os), straks og senest inden for 14 dage fra den dag, hvor vi modtager meddelelse om din annullering af denne kontrakt. Vi kan dog nægte at foretage tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du giver os bevis for returneringen. Til denne tilbagebetaling kan vi benytte samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig; du vil under ingen omstændigheder blive opkrævet gebyrer for denne tilbagebetaling.
Du skal bære de direkte omkostninger ved at returnere varerne. For varer, der ikke kan returneres normalt med posten på grund af deres art, beløber disse omkostninger sig til 1120 DKK pr. kasse i Tyskland. Alle returneringer skal sendes til: jonastone GmbH & Co KG, c/o L.I.T logistic concepets & services GmbH, Erste Industriestraße 18, 68766 Hockenheim, Tyskland.
Du skal kun betale for en eventuel værdiforringelse af varerne, hvis denne værdiforringelse skyldes håndtering af varerne, som ikke er nødvendig for at kontrollere deres tilstand, egenskaber og funktionalitet.
For at opnå en sikker og bæredygtig installation af natursten skal alle instruktioner fra de respektive producenter af tilbehørsmaterialer overholdes. Der kan altid gives udtrykkelige godkendelser til brug af alle Sopro-tilbehørsprodukter. Der kræves specifikke oplysninger om byggepladsen til dette. Hvis det er nødvendigt, foretager producenten en prøveudtagning, på grundlag af hvilken der kan gives bindende oplysninger om lægning af natursten. Kontakt venligst stonenaturelle, så videresender vi din forespørgsel til den applikationstekniske afdeling. Vores anvisninger er alle baseret på ikke-bindende anbefalinger fra de respektive producenter*, som refererer til "normale" byggepladssituationer. Det samme gælder læggeanvisninger andre steder i vores online shop eller online kundemagasin. En anbefaling kan derfor aldrig erstatte en specialist på stedet, som kan vurdere og rådgive om de individuelle byggepladsforhold. Vi anbefaler, at du altid overholder producentens retningslinjer, oplysningerne på emballagen, de tekniske datablade og andre yderligere oplysninger om de respektive produkter. Følgende producentanbefalinger gælder for fuger, imprægneringer og rengøringsmidler: Lav altid et testområde på et ubemærket sted (f.eks. det sted, hvor køkkenelementet senere skal stå), påfør fugen, imprægneringen eller rengøringsmidlet der, og vent en dag. På denne måde kan ekstremt sjældne misfarvninger (kantzone) udelukkes. *Liste over producenter: Sopro Bauchemie GmbH, Biebricher Straße 74, 65203 Wiesbaden, telefon +49 (0) 611 1707-0, fax +49 (0) 611 1707-250, e-mail: info@sopro.com; LITHOFIN AG, 73240 Wendlingen, telefon +49 (7024)9403-0, fax +49 (7024)9403-40, e-mail: info@lithofin.de
Vores skriftlige ordrer (1. tilbud/ordre, som du underskriver, eller 2. ordrebekræftelse/proformafaktura, som du modtager automatisk efter en onlinebestilling, eller 3. faktura, som du modtager pr. post/e-mail efter en onlinebestilling) indeholder alle detaljer, der er aftalt mellem parterne for den aftalte ordre. Forudgående aftaler (også i skriftlig form) bliver kun en del af kontrakten, hvis de er tydeligt nedskrevet i den aftalte ordre. I princippet er der ingen mundtlige sideaftaler. Alle tilføjelser og ændringer til en ordre skal ske skriftligt. Hvis du sender os ændringsønsker eller andre kontraktrelevante oplysninger vedrørende en ordre, er disse kun gyldige, hvis vi bekræfter dem skriftligt. Ved at underskrive og/eller betale et depositum for en ordre bekræfter du din utvetydige hensigt om at indgå den underliggende ordre i denne form.
Værnetinget er Mannheim.
Den europæiske platform for onlinetvistbilæggelse kan findes her: http: //ec.europa.eu/odr
Stonenaturelle er dog ikke parat til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer inden for rammerne af den europæiske online tvistbilæggelsesplatform. Kunder kan dog bruge følgende muligheder for at kontakte stonenaturelle: telefonisk på (+45) 787 23233 eller via kontaktformularen.